povești :)

Tiramisu

Astăzi am făcut prăjitură Tiramisu.
Cui îi place Tiramisu să ridice mâna sus. (Le-aș ridica și eu, pe ambele, dar nu aș mai avea cu ce să scriu.) Cui nu-i place, să citească în continuare cum vrea și cum poate. 😁

Astăzi am făcut prăjitură Tiramisu. Nu a fost pentru prima dată. Am mai făcut-o de multe ori până acum. Și mereu mi-a ieșit bună. Foarte bună chiar, fără modestie.

După cum spuneam, astăzi am făcut prăjitură Tiramisu. Însă ceva s-a întâmplat. Nu știu cum, dar astăzi mi-a ieșit „the worst” Tiramisu ever!
Acum, să nu vă imaginați că nu e comestibil! Este. Dar, știți voi, s-a tăiat crema și s-a dus gustul acela autentic, de-ți vine să te lingi pe degete…

Recunosc, greșeala îmi aparține. Am amestecat cam mult crema de mascarpone cu frișca… gopodinele știu ce vorbesc…
Știu că nu e capăt de lume… dar știți cât de multă muncă și interes am pus în prăjitura aceasta?!

Astăzi am făcut prăjitură Tiramisu. Și am stricat-o. Dar, surprinzător, din toată treaba aceasta neplăcută, am învățat o lecție de viață importantă: ce-i mult strică.

Știți… de multe ori spunem că e mai bine mai mult decât mai puțin. Mai bine să scriem tot ce știm la examen, chiar dacă nu este chiar ceea ce ni se cere. Mai bine să vorbim mai mult, pentru că, bineînțeles, cineva trebuie să spulbere liniștea. Mai bine să avem mai mult, decât prea puțin.
Mai bine să mergem mai mult, decât mai puțin. Mai bine să luăm mai multe pastile dinainte, decât prea puține. Mai bine mai mult somn, decât oboseală.
Mai bine… mai bine renunțăm la „mai bine”.

Desigur, sunt lucruri în viață în care e bine să faci mai mult. După cum scrie și în Biblie. Dar aici nu se înghesuie nimeni. Este mai greu decât pare.
„Dar Eu va spun: sa nu va impotriviti celui ce va face rau. Ci, oricui te loveste peste obrazul drept, intoarce-i si pe celalalt.
Oricui vrea sa se judece cu tine si sa-ti ia haina, lasa-i si camasa.
Daca te sileste cineva sa mergi cu el o mila de loc, mergi cu el doua.” (Matei 5:39-41).

Înafara acestor lucruri și lucrurilor de acest gen, tot ce-i mult, strică. Chiar și când mănânci prea mult ți se face rău.
Cel mai bun exemplu este crema mea de Tiramisu. Am pus prea mult zel, prea multă „râvnă”, aș putea spune. Și mulți oameni spus: „râvna nu e niciodată prea multă”. Permiteți-mi să-i corectez. Râvna fără înțelepciune este un dezastru de multe ori.

 

Pentru ca Tiramisul din viața noastră de zi cu zi să ne iasă bine, am descoperit câteva mici secrete.

În primul rând, ascultă și urmează instrucțiunile. Și fii atent să faci întocmai după ele. Nu te crede singur înțelept. Un mic detaliu care ți-a scăpat, îți strică toată prăjitura.

În al doilea rând, nu încerca să faci mai mult decât e nevoie. Învață să știi când să taci, când să te oprești, când să te relaxezi. Chiar și când vine vorba de dragoste, iubește cumpătat, iubește înțelept. Amintește-ți, dacă bați prea mult crema, se taie!

Și în ultimul rând, lucrează cu grijă. Fii atent. Nu te pierde în gânduri. Ai grijă ca lucrurile să nu iasă de sub control.

 

Așadar, astăzi am făcut prăjitură Tiramisu. Și nu mi-e rușine să spun că de data aceasta nu mi-a ieșit. Data viitoare cu siguranță va fi mai bună decât niciodată. Pentru că astăzi am învățat din greșeli.

Eh.. toată lumea greșim. Important e să scoatem ceva bun din orice greșeală. O lecție de viață. Chiar și de la un Tiramisu.

Lasă un răspuns

